JOSE APONTE TRIO 20 PAŹDZIERNIKA, SALA KONCERTOWA PSM

Jose Aponte Trio to wyjątkowe portorykańsko-polskie trio w składzie Jose M. Aponte, Krzysztof Puma Piasecki oraz Stan Michalak.

José M. Aponte (Puerto Rico) jest głównym wykładowcą na wydziałach perkusji i jazzu, gdzie uczy gry na zestawie perkusyjnym i perkusji latynoskiej. Oprócz prywatnych lekcji w studiu, José jest dyrektorem UNT Afro-Cuban Ensemble, Brazilian Ensemble i Latin Jazz Lab Band. Jest również aktywnym członkiem sceny muzycznej Dallas/Fort Worth jako niezależny wykonawca i muzyk studyjny z takimi grupami jak Fifo and Citizens of the World Colombian Jazz Group, Fifo and his Afro Bacanos Salsa Band, John Murphy Jazz Trio, singer/songwriter Tania Cordobes, David Lee Schloss’s Caravan, Kalimbe World Jazz Group, Island Boogie Caribbean Band, Justin Cash Jazz Fusion Trio, Tito Charneco’s Diaspora Jazz Group i jego własne projekty (José Aponte and Caribe Club Latin Jazz Quintet, Batuque Brazilian Jazz Trio i Brasuka Brazilian Jazz Group). José występował z takimi artystami jak Giovanni Hidalgo, Emil Richards, Carlos Guedes, Poncho Sanchez, Batacumbele, Gino Vanelli, Brian Bromberg, Lyle Mays, Andy Narell, David Rudder, Relator, Fred Hamilton, Dan Haerle, Tracy Thornton, Lian Teague, Airto Moreira i Michael Spiro.

 

Krzysztof Puma Piasecki (PL) absolwent Katowickiej Akademii Muzycznej, wydział Jazzu i Muzyki Rozrywkowej. Kompozytor, aranżer, pedagog – jeden z najwszechstronniejszych gitarzystów polskiej sceny muzycznej. Został odznaczony brązowym medalem „Gloria Artist”. Nagrał dwanaście płyt autorskich oraz dziesiątki płyt jako muzyk sesyjny. Ceni sobie pracę z młodzieżą, wykłada na Małej Akademii Jazzu w Gorzowie, na warsztatach Blues nad Borem w Bolesławcu a także na międzynarodowych warsztatach jazzowych odbywających się w ramach HANZA JAZZ FESTIWAL w Koszalinie. Założyciel Opolskiego Stowarzyszenia Jazzowego „OSJ” w Opolu. Akompaniował takim światowym gwiazdom jak Jose Feliciano, Shirley Bassey, Alan White (grał z grupą YES, Joe’m Cockerem, Erickiem Claptonem), Cindy Blackman (grała z Joe’m Hendersonem, Lennym Kravitzem, Cassandrą Wilson), Johnny Rabb (grał z Frankiem Gambale, Maynardem Fergusonem), Tonny Royster Jr. (Branford Marsalis, Terry Lewis) Carmine Appice (Jeff Back, Ozzy Ozbourne, Pink Floyd) Bill Mollenhof, The Drifters, Ralf Rickert, „Carl Palmer (ELP), Charlie Green, Siggy Davis oraz gwiazdom polskiej estrady – Józefowi Skrzekowi, Hannie Banaszak, Ewie Bem, Urszuli Dudziak, Grażynie Łobaszewskiej, Krystynie Prońko, Maryli Rodowicz, Lorze Szafran, Annie Panas, Grażynie Auguścik, Kubie Badachowi, Mieczysławowi Szcześniakowi, Spinache, Ryszardowi Rynkowskiemu, Zbyszkowi Wodeckiemu, grupie „Vox” i wielu innym…

Stan Michalak (PL) wybitny basista ,którego muzyczne korzenie tkwią głęboko w tradycji europejskiej muzyki klasycznej,  jazzu i szeroko pojmowanej kreatywnej improwizacji muzycznej. Przez wiele lat związany z berlińską sceną artystyczną. Nagrywał z H.J. Roedeliusem, pionierem współczesnej muzyki elektronicznej, współpracował z wielką amerykańską piosenkarką Earthą Kitt, a także z artystami reprezentującymi szeroki wachlarz sztuki, takimi jak Herb Geller, Oliver Johnson, Billy Bang, Frank Lacy, Mike Russell, Reggie Moore, Siggy Davis, Sharifa, Yola Wesolowska, DJ Spooky, Spinache, Jocelyn B. Smith, „Detroit „Gary Wiggins. Nagrał kilka albumów, w tym ,,Theater Works” Roedeliusa z udziałem Briana Eno, czy ,,Tales from the Earth” – z nominowanym do nagrody Grammy Omarem Sosą, gitarzystą Jeanem Paulem Bourelly (ex-Miles Davis Group) i afrykańskimi muzykami m.in. perkusistą Aho Luc Nicaise i wirtuozem balafonu Ali Keitą.