warsztaty
Tobias Ralph - warsztaty perkusyjne Drukuj Email
  Tobias Ralph urodził się i dorastał w Nowym Jorku. Od dziecka miał niesamowity, wyjątkowy talent, zaczął grać na perkusji w wieku 4 lat. Jego talent został szybko dostrzeżony i jako pierwszy otrzymał nagrodę dla młodych wykonawców Yamaha Young Performing Artist w akademii muzycznej Berklee Pierwszy raz na scenie wystąpił w wieku 12 lat jako support przed koncertem Chaka Khan.

Tobias Ralph rozwinął swój własny, kreatywny i innowacyjny styl poprzez połączenie wielu różnorodnych gatunków muzycznych. Zagra wszystko od rocka po pop, przez jazz i metal i drum & bass. Ralph koncertował i nagrywał w USA, Europie, Japonii z wieloma artystami, The Crimson Project ( Pat Mastelotto, Tony Levin, Adrian Belew,) Michael Cavanaugh, Tony C and the Truth (Atlantic Records), Nena, Royston Langdon, Defunkt, Doop Troop (Sony Austria), Medicine Stick, Screaming Headless Torsos , Rachid (Universal Records) Duncan Sheik .
Wstępował na wielu międzynarodowych festiwalach perkusyjnych w USA i w Kanadzie. Jest wykładowcą na uczelnii Collective w Nowy Jorku, prowadzi warsztaty perkusyjne i talerzowe Paiste Cymbals i Collective in NYC. Co roku wykłada rockowe brzmienie podczas National Guitar Workshop w New Miltons i Mclean.

Tobias Ralph komponuje i tworzy muzykę dla nowojorskiej szkoły tańca Tisch School of Arts i wielu innych.

- Gliwice, Klub Spirala, 10.10.2015, godz. 19:00

- Opole, Państwowa Szkoła Muzyczna, godz. 11.10.2015, 18:00

 
Piotr Pniak - wykład i warsztaty perkusyjne "Nowoczesny perkusista w studio" Drukuj Email
 Piotr Pniak - perkusista, doktor Akademii Muzycznej w Łodzi. Studiował grę na perkusji w Akademii Muzycznej im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi, którą ukończył z wyróżnieniem w 1996 roku. Od roku 2000 wykłada w macierzystej uczelni. W roku 2006 odbył przewód kwalifikacyjny i uzyskał tytuł doktora sztuki muzycznej.

Specjalizuje się w interpretacji dzieł z zakresu tzw. multipercussion. Jako solista i kameralista uczestniczył w wielu koncertach. Bierze udział w licznych nagraniach telewizyjnych i płytowych, pracując jako muzyk sesyjny z gwiazdami muzyki rozrywkowej, min. Proletaryat, Virgin, Reni Jusis, Patrycja Markowska, Moskwa, Małgorzata Ostrowska, Magda Femme i Wojciech Pilichowski.

 Jest autorem programów poetycko-muzycznych: Dźwięk, słowo, kolor (2000); Obszary aktywności (2001); Muzyka pięciu stopni (2002); Muzyka, grafika, narracja (2002); Jak by tu miasto przystroić w ry(t)m? (2003) - prezentowanych w ramach Festiwalu Dialogu Czterech Kultur; Viva Perkusja (2004); Dialogi z perkusją (2005, 2006).
Wielokrotnie nagrywał muzykę dla potrzeb Telewizji Polskiej w Łodzi (Tajniki muzyki Muzyczny Express) i w Warszawie (Teatr Buffo - programy A. Resich-Modlińskiej i W. Cejrowskiego). Z Filharmonią Łódzką uczestniczył w nagraniu muzyki symfonicznej Rueda Landgaarda. Często występował w Filharmonii Łódzkiej jako solista i kameralista z Akademickim Zespołem „Percussion Studio” oraz w ramach Festiwalu Nauki, Techniki i Sztuki, Akademickim Ośrodku Inicjatyw Artystycznych w Łodzi.
Działalność artystyczna Piotra Pniaka to także kompozycja. Napisał muzykę do spektaklu Ekshumacja występującej w Warszawie francuskiej grupy teatralnej „Mozaique theatre", do wystawy grafiki Anny Szyłło (Łódź - Poznań 1996) i spektaklu Bajki Jana Brzechwy, którego premiera odbyła się w Teatrze im. S. Jaracza (marzec 2003). Stworzył też wiele utworów kameralnych z udziałem perkusji: Kursk, Wieloświat (dedykowany prof. B. Schaefferowi), Musica ad Astra, Spaces, Stockhausen in memoriam, Szerszeń, Inspiracje (powstałe pod wpływem Z. Beksińskiego). Tworzy też dzieła kameralne na inne instrumenty oraz muzykę elektroniczną.

Jest autorem i wykonawcą trzech podręczników - szkół gry na instrumentach perkusyjnych, nagranych na kasetach wideo, które ukazały się w latach 1998-2002: Najmodniejsze rytmy, Bas i bębny, Dr Loop. Wszystkie spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem w środowisku muzycznym - zostały wysoko ocenione przez krytyków muzycznych i perkusistów. Opracował też materiały dydaktyczne Podziały i rytmy. Od początku 2002 roku prowadził warsztaty perkusyjne na łamach pisma Gitara, Bas i Bębny. Współpracował też z wydawnictwem TopDrummer, a obecnie z międzynarodowym czasopismem Perkusista wydawanym przez Future plc group, w którym w ciągu kilku lat opublikował kilkanaście artykułów o tematyce perkusyjnej. Prowadził także wielokrotnie Clinic wykłady wraz z prezentacją instrumentów perkusyjnych i techniki gry.
Za swoją działalność otrzymał nagrody: Rektora Akademii Muzycznej, Odznakę „Zasłużony Działacz Kultury”, Nagrodę Fryderyka za album w
kategorii „Muzyka alternatywna” za płytę Sidney Polak.

- Opole, Państwowa Szkoła Muzyczna, 10.10.2015, godz. 16:00

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 2

Nowości

Fundacja DRUMFEST

Partnerzy

  

 

 

Partnerzy

roland-td1.jpg
mapex.png
umo.jpg
ministerstwo.jpg
filharmonia_opolska.jpg
psm.jpg
chck.jpg
chorzow170.jpg
powiatopolski.jpg
konsulat_niemiec.jpg
wegry.jpg
flandria.jpg
opolskie.jpg
slaskie.jpg
cea.jpg
Horizontal SlideShow Module v1.8 by JT.

Facebook Like Box

.

Patroni medialni


 

 

 

Nagrody

opolska marka 2012-1.jpg